Wie & Wat

Wellcomm bestaat uit een netwerk van creatieve specialisten en adviseert organisaties op het gebied van branding: het bouwen en versterken van merken. Voor elk project wordt er een uniek brandteam samengesteld. Met marketing en communicatie als belangrijkste wapen...

Wij geloven dat een sterk merk vooral draait om het bouwen van een ‘fanclub’.
Een groep mensen (van werknemers tot en met klanten!) die het merk een warm hart toe draagt. Omdat hun verwachtingen voortdurend worden overtroffen. Omdat het merk ze steeds weer verrast, in alles betrouwbaar is en geloofwaardig overkomt.

Het bouwen van een merk start met de positionering. Oftewel strategisch stelling nemen met een onderscheidende klantwaarde.  En dat betekent dat er keuzes gemaakt moeten worden. En vaak ook de nodige offers. Want strategie draait vooral om het weglaten en het bepalen van wat het merk niet is.

Vervolgens wordt er een plan van aanpak opgesteld om de boodschap uit te gaan dragen en kracht bij te gaan zetten, zowel intern als extern. Waarbij we op zoek gaan naar een ideale mix van mond-tot-mond reclame, pr/free publicity en advertising. Met als voornaamste doelstelling het positief beïnvloeden van imago, naamsbekendheid, merkvoorkeur, merktrouw, cross-selling en betere marges.


Core business

Strategie: positionering, marktbenadering, communicatieplan
Conceptontwikkeling en creatie

Art direction/grafisch design
Project management/productie