We hebben een mooi vak. En een heleboel goeroes en deskundigen die daar uitspraken over doen. Hieronder een aantal van die fascinerende quotes:
“Focus! The future of your company depends on it”
“Het is beter eerste te zijn, dan beter te zijn”
“Marketing is geen strijd van producten, het is een strijd van percepties”
“De eenvoudigste manier om een merk te gronde te richten is de naam op van alles te zetten’
“U moet iets opgeven om iets te krijgen”
“Een merk wordt niet in één nacht gebouwd”
“Mond-tot-mond reclame is opnieuw een van de meest effectieve middelen om aan nieuwe klanten te komen”
“Uit onderzoek blijkt dat 37% van alle reclame zinloos is”
“De meeste bedrijven hebben eenvoudigweg het lef niet om succesvol te zijn”
“Marketing is te belangrijk om alleen aan de marketingafdeling over te laten”
“Wie nooit meer een klant kwijtraakt, krijgt het vanzelf heel erg druk”
“De beste manier om beloften na te komen, is niet te veel beloven”
“Lever een klant wat hij nodig heeft, niet wat hij vraagt”
“Met logica kom je van A naar B, met fantasie kom je overal”
“Niemand wil iets kopen, maar iedereen wil geholpen worden”
“Concurrenten heb je niet. Die kies je zelf uit”
“De sleutel tot succes is vooral niet te proberen om iedereen van dienst te zijn”
“Wie erg goedkoop is, heeft heel veel uit te leggen”
“Hoge budgetten helpen creativiteit om zeep”
“Veel mensen schieten eerst en wat ze dan raken noemen ze het doel”
“Veel consumenten zeggen nooit naar reclame te kijken, maar alleen bekende merken te kopen”• Burgers, J.: Klanten zijn eigenlijk net mensen
• Burgers, J.: Een hogere prijs is pure winst
• Burgers, J.: No budget marketing
• Covey, S.: De zeven eigenschappen van effectief leiderschap
• Gibson, R.: Rethinking the future
• Grant, J: The new marketing manifesto
• Kotler, P.: Principes van marketing
• Kralingen, R. van: Superbrands
• Peters J. & Wetzels, R.: Niets nieuws onder de zon
• Peters, T.: Op jacht naar Wow!
• Peters, T & Waterman, R.: Excellente ondernemingen
• Piët, S.: De emotiemarkt
• Ries, A.: Focus
• Ries, A. & Trout, J.: De 22 onwrikbare wetten van de marketing
• Ries, A. & Trout, J.: Positionering
• Ries, A & L.: Sterke merken
• Romme, K.: Calimeromarketing
• Rijkenberg, J.: Concepting
• Vos, R. de: Brainstormen